עריסה מתחברת -כל מה צריך לדעת -מידע מפורט
- SLEEPBABY
- 16 ביולי 2019
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 4 באוק׳ 2019
התינוק הקטן רק יצא מרחם אמו, מהחמימות והאהבה שהרגיש בתוכה.
מעל לכל ספק, ברור וטבעי ,גם ללא שום מחקר מעמיק , שהתינוק בחודשיו הראשונים זקוק להיות ממש קרוב לאמו ולחום שלה(ישנם מחקרים רבים בנושא -ולא מעטים). התינוק זקוק להיות ממש עטוף בחום ואהבה של האם,כמו שהיה ברחם.
גם כשנמצא התינוק בעריסה מתחברת למיטה שלו, האם וגם התינוק מרגישים שהם זקוקים לקירבה ביניהם באופן הכי טיבעי והכי אמיתי.
קרוב, כמעט כמו שהיה ברחם.
וכאן נשאלת השאלה ,במה מועילה תכלס העריסה המתחברת למיטה ?
החלטנו לבדוק .
לא חסר מחקרים ומאמרים שמדברים על החשיבות של תינוק בחודשיו הראשונים לקבל יחס חיובי וחום, כל אמא יודעת גם בלי המחקרים, כמה חשוב לתת לאותו תינוק קטן שרק הגיע לעולם הגדול, את כל החום שהיא יכולה להעניק לו. לא רק יודעת, גם רוצה. זה התינוק שלה, התינוק שהיא דאגה לו תשעה חודשים בבטן, ועכשיו זוכה גם להחזיק אותו, לחבק ולנשק. ולהרגיש אותו קרוב יותר מכל דבר אחר כאן ועכשיו .
עריסה מתחברת נצמדת דווקא מדגמי SLEEPBABY , היא אחת הדרכים הטובות והנוחות ביותר להשאיר את התינוק קרוב לאמו.
גם בשינה התינוק מרגיש וחש את אמו בקרבתו. גם לאמא, אחרי תשעה חודשים שהיתה צמודה לתינוק כשהיה ברחמה, קשה להתנתק ממנו והיא רוצה להשאירו קרוב אליה, לדאוג לו ולאהוב אותו. לסובב את הראש במיטה ולראות את התינוק יישן בשלווה קרוב אליה.
עם עריסה זה כבר סיפור אחר, לא נוח ,צריך לקום ,להתכופף ולהכניס את הגב ללחץ ומאמץ נוסף וגם יומיומי -במיוחד לאחר מה שהגב עבר בלידה ובהיריון עצמו -בקיצר, לא מומלץ בכלל- לא לאם וגם לא לתינוק . (האבא פחות רלוונטי עכשיו ...:)

התינוק רוצה אמא אוהבת ושמחה, לא אמא עייפה וחסרת סבלנות שכבר קמה 3-4 פעמים בלילה שעבר והרימה את התינוק 6-8 פעמים (פעמיים כל הרמה והנחה) , שלא להזכיר את העובדה שאחרי שהתינוק הרגיש את הקירבה לאמא יש מצב שהדרדק יתעורר שוב כי הנחנו אותו לבד... וזה קורה הרבה , מניסיון..
לכן , ולא רק בגלל, אפשר ניתן ומומלץ להשאיר את התינוק קרוב פיזית, זה מקל על הקימה אליו- לאכול, לכיסוי, לבדוק שחולם חלומות טובים.. התינוק חש היטב את הנחת שיש לאמא שלו ממנו. אחד המראות הכי מחממים שכל אמא מכירה זה לראות את התינוק יישן במיטה, עיניו עצומות, זרעותיו רפויות, ואם הוא רעב ומתעורר- הנה לידו נמצאת אימו, לא רחוקה ממנו כלל, ומיד יכולה להעניק לו את מה שהוא זקוק לו – יכל להיות עבורו מתנה יותר משמחת ומרוממת מזו ?!
כמובן שיש עייפות, כמובן שיש קשיים, תסכולים ועצבנות. קצת בקשה לחופש כמו לפני כשהיינו רווקות..אז למה לא להקל במה שאפשר עליך כאמא, למה לא לנסות ולהעניק לך עוד קצת עזרה. ונוחות מקסימלית גם לך ? למה לאמץ את גופך אחרי 9 חודשים לא קלים , למה לגרום לנזקים מוכחים בגב כתוצאה מהלחץ על הגב אחרי הלידה ?
וישנם מחקרים שמוכיחים זאת – אך מי בעצם דואגת לגב שלה עכשיו ..?
יותר נכון- כל אמא אמורה לרצות לעזור לעצמה, סך הכל כשלה יהיה טוב אז גם לתינוק שלה יהיה טוב.
אמא יקרה, עם עריסה מתחברת למיטה -את משאירה את תינוקך קרוב אליך, במיוחד בחודשים הראשונים סה"כ הוא רק הגיע מהרחם החם לעולם הגדול.
הקלי על עצמך.זה מגיע לך וגם לתינוק.




תגובות